Veelgestelde vragen
Hier vindt u de meest gestelde vragen over de appartementen in De Karel 2.0 en de bijbehorende inschrijfprocedure.
Wat is de huurprijs van een appartement?
De aanvangshuurprijs van een appartement bedraagt €1.040,74 per maand exclusief servicekosten.
Wat is de minimale huurtermijn?
De te sluiten huurovereenkomst geldt voor minimaal 12 maanden en wordt daarna stilzwijgend verlengd met telkens één maand.
De opzegtermijn bedraagt één volle kalendermaand per de eerste van de maand.
Moet ik inschrijfkosten betalen?
Nee, om u in te schrijven voor een van de appartementen, hoeft u geen inschrijfkosten te betalen.
Hoe worden de appartementen in De Karel 2.0 opgeleverd?
De appartementen worden compleet afgewerkt met een pvc vloer, keuken met inbouwapparatuur, badkamer, apart toilet en verlichting.
Zijn er plattegronden beschikbaar van de appartementen?
Ja,
Klik hier om de plattegronden van de appartementen te downloaden
Is De Karel 2.0 een duurzaam appartementencomplex?
Op het dak van de begane grond wordt een sedum dakbedekking toegepast. Een sedum dak draagt aan een betere isolatie en dient als waterbuffering van regenwater. Op het hoge dak (5e verdieping) worden zonnepanelen geplaatst om onder andere elektriciteit te oogsten voor de verlichting en warmtepompen. Alle appartementen worden voorzien van energielabel A.
Waarom moet ik mij via de website inschrijven?
Wij streven ernaar het verhuurproces zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen zodat wij veel sneller op uw inschrijving kunnen reageren, beter te kunnen ondersteunen en zodat u zelf vanuit huis alles kunt organiseren.
Krijg ik een parkeervergunning als ik een appartement in De Karel huur?
Nee, de gemeente heeft besloten bij de verhuur van deze appartementen geen parkeervergunning uit te geven. Wel is het mogelijk om een parkeerplek te huren in de kelder van De Karel 2.0.
Hoe kan ik mij inschrijven voor een woning?
Via de pagina Inschrijven voor De Karel 2.0 kunt u zich digitaal inschrijven. Dit doet u door op de inschrijfknop onder aan de pagina te klikken. U wordt hierna doorverwezen naar een beveiligde omgeving van Digitaal woningdossier. Zonder het aanmaken van een digitaal woningdossier kunt u zich niet inschrijven voor dit project.
Wanneer en hoe worden de toewijzingen bekendgemaakt?
Na het sluiten van de inschrijving worden alle inschrijvingen bekeken en beoordeeld en naar verwachting krijgt u binnen 2 weken antwoord, ook als u niet tot de geselecteerde kandidaten behoord krijgt u hier schriftelijk bericht over. Indien u geselecteerd bent maken wij per mail een afspraak met u om een woning te bezichtigen en naar aanleiding van deze bezichtiging zal er mogelijk een woning worden toegewezen. De toewijzing van de appartementen wordt dan per mail bevestigd. Deze mail ontvangt u naar verwachting 2 dagen na de bezichtiging.
Kan ik een appartement delen met een vriend/collega?
Nee, helaas is het niet toegestaan om een appartement te huren als woningdelers. Er wordt enkel verhuurd aan alleenstaanden, samenwonenden en gezinnen.
Zijn er bepaalde inkomenseisen?
Ja, om in aanmerking te komen voor een appartement mag het gezamenlijk inkomen niet hoger zijn dan €63.237,00 per jaar.
Is er een servicedesk waar ik contact mee kan opnemen als het niet lukt met inschrijven?
Indien u problemen ondervindt tijdens het inschrijven en/of het aanmaken van het Digitaal Woningdossier, dan kunt u contact opnemen de servicedesk van het Huurcheck Nederland via telefoonnummer: 088-1235050 of per mail naar: service@huurcheck.nl